det blir sällan som man tänkt sig...

... men ofta som man planerar. Denna helgen hade vi tänkt mycket och planerat lite. Funkar sällan bra tycker jag, såvida man inte tänker sparsamt. Verkligheten visar ofta att det är lagom att planera in en sak per dag, kanske två och i extremfall tre, men då blir det ofta stressigt. Och stressigt är trist när Bäbis är med.
Men när vi väl funnit oss i att inte få så mycket mer än det viktigaste gjort så kunde vi njuta av en bra helg.

Vi promenerade runt på stan i det fina vädret på lördagen

Beundrade höstfärgerna

Åt lunch på stadsmuseet, mycket bra ställe, och Simone åt sin första utelunch, en halv ekologisk banan

Vilket gjorde henne delaktig i utelivet så hon intresserade sig också för det som fanns på bordet.

Vi såg till att få hem Annas MC som det varit lite problem med, men som tur är har vi en hjälpsam Sammi, på bilden nedan ser man hur han använder händerna och Anna använder "The Force". Själv kan jag nästan inget om teknik mer än några väl inövade fraser i stil med
"det är något med kolvarna" eller "har du testat med femfemtisex?" så jag jag håller mig betraktande och kanske frågvis.
På söndagen var vädret sämre vilket motiverade till städning hemma och sedan en liten sväng till focus där vi hälsade på våra gamla vänner Gräsankorna, hanen visar sina sköna zombieögon.
Sedan lekte jag och Simone lite med kamera, blixt och ficklampa

Och sedan det sedvanliga kvällsplasket
Ju mer det plaskar, desto roligare
Vattendroppar överallt

Och nu börjar vecka 2 som pappaledig med nya äventyr. det stora äventyret blir en Brysselresa på Tisdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar