lugn

Idag tog vi det bara lugnt för att smälta intrycken efter resan. En kort promenad på stan och annars hemma och lekte på golvet. Simone sov rätt länge två gånger på dagen, en timme på förmiddagen och nästan två på eftermiddagen, men var bara gnällig när tröttheten kom smygande. Och vem blir inte lite grinig då?
Jag känner att den här veckan med sin resa har varit mycket bra för mitt självförtroende som pappa. Jag är inte bara en som passar Sim medan mamma är på jobbet utan lika mycket förälder som hon är. Jag och Simone klarar oss bra tillsammans även om allt blir roligare och givetvis lite enklare när Anna är med. Än så länge fantastisk pappaledighet, och jag är glad att jag beslutat mig för att ta så lång ledighet som jag har tagit, det är långt ifrån alla förunnat... men jag är fortfarande medveten om att det kommer komma tuffa perioder också, men jag känner mig tryggare i att jag kommer att klara dem.

1 kommentar:

  1. tycker det var en väldans fin bild jag tog. Helt klart en kandidat för att hamna på fotoväggen.

    SvaraRadera