Mot kallare dagar

Strålande sol sken in genom fönstret på Lördag morgon, det bäddade verkligen för en fin och rolig dag...
... Men termometern stod på minus två och frosten klädde höstens löv och bilrutor behövde skrapas...
... Solen smälte däremot bort frosten snabbt och det var riktigt gött ute, när vi gick ut för att inhandla en ny bokhylla till sovrummet...
... det är också hög tid att introducera Simone för kött så vi var nere i Saluhallen där Anna köpte ekologiska kalkonbröst som hon lagade till med morot på söndagen...
... Vasagatans träd somnar långsamt in inför vintern, jämför bilden med förra helgens så syns det tydligt...
...Väl hemma blev det lite monterande av bokhylla till jag upptäckte att jag inte hade några gipsplugg, men manyana manyana med det. Annas mamma kom och passade Simone i några timmar så att jag och Anna fick gå på en liten date på Texas Longhorn, som jag velat besöka länge...
... Mycket god biff med amerikansk öl till för mig.
Söndagen var lite segare, mest för att jag hade svårt att komma igång, men en tur till Delsjön blev det. Vädret börjar dra ihop sig mot oktoberväder tycker jag...
... även här har det nu blivit så att marken bär mer löv än träden...
... Anna sprang några kilometer...
... Och jag testade bärstolen jag fått låna av en kollega, Simone tycktes trivas, emn vi testade bara lite för att låta henne vänja sig vid detta nya resesätt. Men jag ska säga att det var mycket skönare för ryggen än babybjörnen nu när Sim har växt sig större...
... Och även om hösten börjar gå in i sitt gråa skede så är det fortfarande höst, och den är vacker än.

1 kommentar:

  1. tycker att helgerna går så extremt snabbt så det är helt galet. Hinner kanppt tänka ordet helg förren man är tillbaka på kontoret. Jag tror jag måste börja planera lite mer aktiviteter på vardagar också. Så det inte blir så att jag lever bara i väntan på helgen. Lite tråkigt på det viset ju.

    SvaraRadera