move that body

Idag tog vi en morgonfika med Kalle och Simone gav honom vackert prinsesshanden med finförnäm min även om hon rätt snabbt tyckte han var en kul prick.

jag har klart märkt hur mycket det betyder för dagarna att planera in något varje dag. Det räcker med en fika, ett möte, en större handling, en flygresa et.c.
Bara Sim känner att dagen är på väg framåt hänger hon glatt med men när jag har ett slött kringströvande i lägenheten känner hon av det och protesterar. Det verkar så i alla fall.
sedan så har vi utforskat musik idag, jag har börjat ha på mera musik och inte bara radio för att väcka en vana av musik och rytm i henne. Hon tyckte det var mycket kul att mosha, flyga, studsa och dansa till tonerna av "flogging mollys" glada folkpunk. men även punkrock som Asta Kask och bluegrass och country går hem (misstänker att pappas glada miner egentligen är det som avgör) men det är intressant att sorgsna herrar som Kjellvander och Thåström är mindre kul.
Smtidigt känner jag också själv hur jag mår bättre av all rörelsen pappaledigheten innebär, massa övningr med nio kilos bäbis och flera promenader varje dag. Kroppen gillar det men nästa vecka ska jag sätta igång med lite riktig träning också

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar