Värdens bästa Simone

Helt objektiv rubrik alltså... nej men alla föräldrar tycker nog så om sina barn, särskilt när de är snälla, och Simone har varit helt fantastisk hela veckan. Det gnäll som har varit har varit på grund av att jag fått hennes mat och sovklockor att gå på samtidigt, framför allt lunchklockan. jag vet att hon blir trött ca 14 och att vi bör börja äta en timme innan, passar bra med tanke på mellanmålet vid 9-10 tiden. Men ändå så är jag inte klar med mat förrän sovklockan är igång, och den styrs givetvis av hur hon sover på förmiddagen. Shame on me...
I vilket fall så började dagen med ett läkarbesök för mig så Anna och Sim fick sovmorgon, sedan blev det mellanmål och en promenad med lite sömn till Geovetarcentrum. Och Simone var jättetrevlig och lugn när vi var inne och tittade och pratade i SEM-labbet. Framför allt var hon intresserad (eller inte) av vad alla farbröder pratade om när det kom till titanfaser och magnetitrelationer. Men det fanns saker att intressera sig för, och vi var där i nästan två timmar utan ett gnäll och jag gick innan det blev några.

Sedan hem och äta morot, banan och pumpa med lite mjölk och utspädd gröt, halvägs in i maten blev det mycket roligare när akuthungern slocknat. Jag vet hur det är, man är inte så trevlig när man är hungrig. Och efter mat och tittut-lekar så somnade både jag och hon och när vi vaknade var Anna nästan hemma, vilket var en glad överraskning. Inte heller något av det sedvanliga kvällsgnället. Med ett sådant här barn är det hur kul som helst att vara pappaledig.
Nu sover hon och jag och Anna halvkollar på fransk actionfilm.
Otroligt snabb vecka och det ska bli skönt med helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar