självslurkande

Idag var en lugn dag utan planer. Låg däremot på mattimingens marginaler då hon nästan sov förbi sin första frukost vilket försköt mattiderna för hela dagen, men det gick bra med bara lite frustration när Simones mat och sov klockor ringde samtidigt.
Vi tog en promenad på förmiddagen till ICA focus med en omväg Kålltorp till, såg en snigel som var ute på sitt eget autobahn
På hemvägen gick vi förbi ett höstigt Liseberg
Såg ankor utanför Universeum:
Simone tycker det är roligast att slurka själv, på bilden nedan slurkar hon vatten, jag tycker det känns bäst att ge henne lite vatten då och då eftersom det är svårt att klä henne efter nuvarande väder och då hellre klär henne lite för varmt än för kallt.
Hon börjar också få koll på hur nappflaskan funkar (allra bäst när gumminappen är fylld och huvet lutar bakåt) just här så testar hon en utspädd gröt vilket funkade mycket bra, hon fick det efter att hon druckit en del mjölk.

3 kommentarer:

  1. såg många fina höstfärger på väg till jobbet idag. Håller vädret i sig tycker jag nog vi tar en tur till skogen och kollar ifall vi hittar lite trattisar. Och kanske testar bära henne på ryggen. Vi kan ju ta björnen med oss som back-up. Jag ska kolla med lite folk på kontoret ifall de har bra förslag på svampskogar. Ankbilden är grymt bra. Men jag tror jag tycker om flickankbilden bättre. Sim verkar bli smartare och smartare för varje dag. Du måste ha bra inflytande på henne.
    //anna

    SvaraRadera
  2. göttit ni har det! Bilden på ANDEN är väldigt fin =) //Maria

    SvaraRadera
  3. Hoppas helt klart på att vi kommer ut i helgen för fler bilder, och ja... det heter gräsand och inte gräsanka... men vad är egentligen skillnaden på and, anka och gås? gåsen är större vet jag men Kalle Anka heter Anders And i Danmark. kanske är som med strömmingen/sillen, det handlar om geografi?

    SvaraRadera