babyumgänge


Jag känner att jag fyller dagarna bra och har både fullt upp och roligt men jag har varit dålig på att ge Simone ett umgänge med jämngamla. kanske inte så viktigt än men det är nog bra för både henne och mig att få se lite andra som är i situationen i livet (åldersmässigt).
Så vi hoppade in i bilen och drog upp till Lysekil där jag har min goda vän Ninni  , sedan något decennie tillbaka heter hon visserligen Saga, men för mig är hon Ninni. Hon ursäktade sig från ett möte vi skulle haft för sju månader sedan med att meddela att vattnet hade gått, sedan fick man följa resten på facebook. Med andra ord, hennes son är ca en vecka yngre än Simone. 
Det var mycket kul att komma upp och träffa henne, Thrias och Mathias (som jag också känner sedan 14 år tillbaka (satan vad tiden går), vi var en bra kompiskonstellation då men kunde nog aldrig tro att vi skulle ha det som vi har det nu då).
Det var verkligen ut på landet för mig och Sim, hon sov hela vägen dit sedan blev det att träffa hund, katter, bäbis och frisk luft.
Intressant att se hur vi lägger upp våra dagar helt olika men att de blir rätt lika ändå, jag har ju rätt fasta rutiner ssom baserar sig på mat och sovklockan och Ninni låter dagen komma som den kommer, låter Thirias sova och äta när det ser ut att vara dags. Känns som att resultatet blir rätt lika ändå, så det har nog mest att göra med vad föräldern föredrar.
Dagen gick mycket fort och det känns som att jag inte vill vänta för länge med att göra om det. Simone och Thirias var inte jätteintresserade av varandra hela tiden men nog fanns det ett frö till begynnande lek. 
Lite bilder:

Sim får testa Thirias gåstol

Genius att work

Hund och Sim var alldeles lagom intresserade av varandra för min smak

Majskrokshäng

Promenad i kärnskogen



Lite lek

And BTW,  natten efteråt sov hon hela natten igen. Om det berodde på händelserik dag, besök av Ewa och Beata sent på kvällen eller slump, låter jag vara osagt men nu är det fyra hela nätter samanlagt hon klarat. Så hon kan allt...

2 kommentarer:

  1. fina och mycket illustrativa bebisbilder. Sim ser ut att ha haft en mycket bra dag. Och hon var ju på strålande fint humör hela kvällen (och natten också)(världens bästa bebis ju). Hon ser verkligen ut att vara ute och promenera i gåstolen och fundera skarpt på problemet med knapparna. Som Ewa sa igår, du vet verkligen hur du ska roa både dig själv och Simone. Jag tycker ni lyckas med det fantastiskt bra. Gillar verkligen bilderna på föregående (okomenterade inlägg) och du lyckades med en bra matbild.

    SvaraRadera
  2. Vilka sköna bilder det blev! Härlig dag var det för oss alla fem tror jag! Tycker jag absolut vi ska göra om snart! Och så tar vi en träff på liseberg framöver med. Skönt att höra att hon slocknade bra efter denna dagen. Stor kram //Ninni

    SvaraRadera