Det går frammåt

Simone i barnvagn med utsikt över guldheden från Chalmers

Idag var en speciell dag, Simone sov hela natten för första gången, inget vaknande efter slurk eller att ligga i sängen. Kan tro jag var förvånad när jag vaknar och klockan är halv sex och jag har sovit ända sedan halv elva, Simone sov då fortfarande då. Ah! underbara sömn, men jag förväntar mig inte att det kommer bli en vana riktigt än. Men skönt var det.Vädret har varit allmänt kasst idag så vi var inne och donade ända till halv två då farbror Rikard, jag och Sim tog oss upp till klätterlabbet för att bouldra ett tag. Innan vi gick upp passade jag också på att vända på Simones barnvagn så att hon får åka framlänges istället för baklänges. Hon verkar gilla det.
Hörde ett program på radio under kvällen, medan jag gjorde gryta på rådjurstek, om att fler och fler kvinnor förespråkar hemmafrulivet. Programledaren lät helt undrande över detta men själv ska jag väl säga att efter en månad som hemmapappa så ser jag ju helt klart att det finns många ljusa sidor med ett sådant liv. Så jag är inte helt undrande men det finns ju alltid en del frågetecken att reda ut när det gäller hemmaliv/karriär, t.ex. självförverkligande, pension och ansvarsfördelning. Men för en begränsad period så säger jag än så länge: -Hell yeah!


Numera åker Sim i trafikens riktning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar