Nya vyer

Fredagen var lugn med lite pyssel hemma och handel på ica men på kvällen så gick vi hem till Christoffer som bjöd familjen Faber på en riktig lyxmiddag med heta räkor till förätt, inbakad fläskfilé till huvudrätt och avslutningsvis tranbärsglacerad päronpaj. Efter det åkte Anna och Simone hem och jag stannade för min veckas egentid, vilket var filmkväll. Vi kollade på "Team America" som jag inte sett förut. Den är gjord av skaparna till South Park och humorn är lätt att känna igen. Kan rekomendera den starkt. Vi fortsatte med Rovdjuret men jag orkade inte kolla färdigt och kände att jag borde ta mig hem då klockan hade blivit rätt mycket. 
Ljusen tända över vattenfallet vid Liseberg

Heta Räkor
Anna och Sim I Fiskebäck
 På lördagen var det städdag med bostadsrättsföreningen, under städningen började jag prata foto med en granne som då lät mig låna hans vidvinkelobjektiv. Efter städningen åkte Anna, Simone och jag ut till fiskebäck där jag fick leka loss med leksaken och känna på hur det är att fota med vidvinkel. Mycket kul, och en del lägen känns det som vidvinkel är det enda rätta. Det hamnar på önskelistan över optik som ska ner i kameraväskan så att jag kan lära mig hitta lägena och fånga en del vyer som inte går att få på annat sätt. Väl hemma så tog vi det lugnt ett tag och Anna förberedde dig för sin egenkväll ute på stan med Anna 2.0. Anna kom och Simone tyckte var så kul att träffa henne att hon inte ville lägga sig först. När Simone somnat och Annorna gått så satt jag själv och mös med en påse chips och Men In Black 2. Somnade tolv och sov bra, märkte inte när Anna kom hem och det gjorde inte Sim heller.


Brygga mot solnedgången

Vidvinkel och hårt HDR-arbete för att få berget att framträda 

Varm Choklad och mackor i solnedgången

Vi såg några som släppte ballonglyktor under allhelgonakvällen

På söndagen kände jag mig inspirerad efter objektivbytet att plocka fram det fasta 50 och jobba lite med skärpedjup under dagen. Först så gick jag och Sim till ica för att skaffa frukost eftersom vi tyckte Anna skulle få sova lite extra efter sin egenkväll, hon var ute och dansade för första gången på mycket länge. Kylan var åter tillbaka och det var frost över allt, men en skön promenad i strålande väder. Planen för dagen var att besöka Roger och Carolina i deras nya lägenhet i majorna efter att Sim sovit förmiddag. När vi kom dit bjöd de på lunch och Simone charmade på för fullt. 
Väl hemma så åkte jag och lämnade fars bil på Hissingen men stannade också till på vägen och tog lite nattbilder med långa slutartider vid älvsborgsbron. Avslutningsvis blev det en kvällsmat från Italienaren tvärs över gatan, and that's good night. En mycket bra helg! 
Simone än mycket bra modell med massor av miner och blickar

Anna är inte dålig hon heller

Hisingen by night

Crossing the bridge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar