utveckling och inveckling

Simone betraktar mig genom spegeln i sin lilla sprattelmatta
Natten gick bra så till vida att den var likadan som mellan lördag och söndag. Det innebär att jag får sova rätt mycket men att jag blir avbruten då och då, oftast bara för att jag sover lätt och på helspänn, så att jag vaknar så snabbt hon rör sig. Men det är nog en vanesak, hon äter inte på natten längre (de senaste tre nätterna).

Vad gäller mat så är det inte så at hon heller kastar sig över någon annan mat än amning även om alltutan kalkon går ner. Vissa saker går ner snabbare än andra men det är inte som jag hört att många andra har det, att bäbisen bara kastar sig över den nya spännande maten. Det är å andra sidan inget gnäll heller, jag misstänker att hon tycker det är rätt trevligt umgänge.
Men det har varit en bra dag med mycket lek och jag har till och med lagat mat idag, köttgryta med den roliga ingrediensen  2 flaskor Samuel Adams Honey Porter och klimp, Blev riktigt god!
När Anna sedan kom hem packade vi ihop oss och tog oss till familjesim på Valhallabadet tillsammans med en kollega till Anna och hans 6 månaders son. Vi hade jätte trevligt och barnen verkar inte misstycka.


En annan viktig händelse är att Simone har fattat hur man tar sig framåt nu också, och inte bara genom att vända sig på sidan rulla dit hon ska. En stor fördel med detta är ju att hon tycker det är roligare med tid på egen hand, nackdelen är att jag nu inte vågar lämna henne på samma sätt eftersom jag inte har fixat till något inhägnat barnsäkert område än. Så läget är på sätt och vis detsamma, förut kunde jag inte lämna henne till sig själv för länge för att exempelvis städa, fixa med foton, laga mat, et.c. därför att hon blev uttråkad och frustrerad för att hon inte kom någon vart, Nu kan jag inte göra saker som innebär att släppa henne ur sikte någon längre tid för att jag vill ha koll på henne. Men det är ett klart lyxproblem som bara är roligt egentligen



Späckhuggaren Sim Smyger på sitt intet ont anande byte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar