svartvitt, tandfén och fars dag

Sim Blue-eyes

I efterdyningarna av sjukveckan så börjar det ljusna, jag känner mig nästan helt frisk och Anna ser piggare ut. Så jag föreslår att vi går ut och fotar lite i det dramatiska ljuset så att Anna får lite luft efter sin dagar i husarrest. Det har väl både goda och dåliga effekter men hon verkar inte bli sämre av det och vi fick en del snygga bilder. Jag körde med min nya kamera och et 18-200 objektiv och Anna körde med den gamla och fast 50 objektiv. 
Göta Styx

Drömmarnas kaj

mot ljuset

Simone hängde med rätt glatt trots att både jag och hade rätt delad uppmärksamhet. Vi upptäcker också att tandfén har varit framme och planderat ett litet frö i underkäken på Simone, än är den väldigt liten men har ännu inte påverkat hennes humör vad vi märkt men det kanske kommer. På kvällen blev det Take-away från Italienaren på andra sidan gatan och när Sim somnat blev det en Bourbon och Sagan om Ringen, very nice.  

På söndagmorgonen överaskade Simone med att somna om efter morgonslurken trots Annas hosta som låter riktigt jobbig. Så trots ett uppvaknande vid fem så fick jag sedan sova vidare till halv nio, gött. Till frukosten får jag ett paket vilket överraskar mig och jag förstår först när Anna berättar att Sim helt klart tyckte jag skulle ha en gott doftande raklotion från Boss på fars dag. Jag är ju pappa nu... Har jag inte haft en tanke på när jag hört om fars dag innan idag. Känns skumt men kul. jag tog en sväng till jobbet efter frukost för att kolla upp lite saker och timade en broöppning men kom på alla bra foton jag kunde tagit när det var för sent. Sedan blev det en eftermiddagspromenad med Simone till ica medan Anna städade hemma. och det var ännu en helg. 

1 kommentar:

  1. tycker bilden på broöppningen blev riktigt bra. Tycker speciellt cyklisten gör sig fint i shiluett. Och det är fint att du fick med namnet på bron. Ska inte säga att det har varit en jättebra helg då det inte är kul att vara sjuk. Men det har ändå varit en så bra helg det kan bli. Och jag har blivit fantastiskt bra ompysslad hela veckan.

    SvaraRadera