Inspirationslåg

Blev lite vajsing med sömnen inatt även om jag inte riktigt kan minnas varför, är ju inte helt vaken när jag är vaken och inte helt sovande. Men jag tror att Sim sov i intervaller och att jag inte somnade ordentligt eftersom något retar halsen. Klockan sex var det iallafall dags för morgonslurk och eftersom Anna var hemma idag så innebar det att jag fick sova två timmar på morgonen. Jätteskönt, men jag har verkligen hängt upp mig på mina rutiner och har varit lite förvirrad när mat och sovtiderna varit förskjutna en timme ca. Snacka om att jag är vanemänniska.
Jag var av någon anledning inte så sugen på att gå ut eller träffa kompisar idag, lite seg bara. Lagade lamm till Simone idag och det verkade vara det värsta hon någonsin ätit. Tyckte själv det var gott. men det börjar bli dags att få i henne något annat än frukt, grönsaker, gröt och mjölk. Men hon blåvägrar, men fortsätter vi att ge en liten bit då och då skall det väl accepteras till slut.
Vad som stör mig mest är just nu är hur glatt hon sätter i sig den färdiga "fuskmaten" (påsar med ekologisk puré som bara ska var frukt och inget tillsatt utöver citronsyra) jag drar till med ibland och sedan är lite skeptisk mot allt gott hemlagat. Om man inte blandar banan i det, banan är favoriten över allt annat. Hon accepterar visserligen hemgjord havregrynsgröt lika bra som grötpulvret som jag såg innehåller maltodextrin (det är väl något sötningsmedel), det är ju en tröst. För det känns inte rätt att bara ge söta frukter, och jag vet att vi är programmerade att gilla det.
Anna mår lite bättre men är långt från frisk och jag har ony i halsen men inga andra symtom, tack och lov verkar Sim symtomlös.
Åkte till Grimmered och lämnade sommardäcken, stannade till vid botaniska och fotade lite nattbilder igen: 
mer på väg ur stan än in i den

ZZ

1 kommentar: