tre steg fram, ett bak



Natten till fredag bestämde sig Sim för att vakna på natten utan att somna om, hon hade inte feber, blöjan var torr och ville inte ha vatten. I normala fall skulle jag härdat ut men nu hade förkylningen fått grepp om mig och jag orkade inte. I trötthetens logik kändes det som om det var något med magen skulle det lindras av lite amning. Och ja, hon somnade om men frågan är, var detta en devious plan från Simones sida eller varför ville hon plötsligt inte somna om på natten? I alla fall så vaknade hon pigg och glad och åt så mycket till lunch att hon inte var så intresserad av middag, därav videon. Det roligaste på dagen var när Rikard kom och hälsade på, vi snackade, lekte med Sim och tog en promenad.

Slingrande stadsbäck

Här samlas riddarna av Gårdas runda bord

Rikard och Sim på bron

Liseberg lyser upp höstrusket

Natten till lördag vaknade Sim igen utan att vilja somna om men denna gång höll vi ut längre och under en halvtimme-timmes tid vid fyra på natten stod jag i köksfönstret och sjöng vaggsånger medan jag betraktade folk och taxibilar som var på väg hem från krogen i det kraftiga snöfallet. Ingen slurk för Simone förrän fem på morgonen, det kunde vi acceptera som tidig frukost.
Lördagen var katastrofalt slaskig och ruggig, den största överraskningen var att att göteborg verkade funka som vanligt trots snön. Inget snökaos alltså. På kvällen åkte Anna till sina föräldrar med Simone och jag kände mig för sjuktrött för att åka med. Stannade hemma för att se på film men givetvis ville inte boxen funka när jag väl tänkte utnyttja den, kollade på dödsmetalvideor på youtube istället. Nästan lika bra...  
Slask

Göteborg mot jul

Natten till söndag vaknade hon igen men Anna tog henne nu utan att slurka henne medan jag gick och la mig på soffan och sov till halv nio. Gött!
Förmiddagen flög sedan förbi och Anna 2.0 kom och hälsade på, vi åt lunch och lekte med Simone. Vi tre gick vi ner till världskulturmuseet för att se "jerusalem" utställningen av Elisabeth Ohlson Wallin. Mestadels bra foton, tagna på ett bra sätt med frisk provokation och mycket tanke. Tycker väl bara det är lite synd att de som borde bli provocerade till tanke inte kommer dit och tittar. De är dels inte intresserade  tror jag och har nog redan fått sin uppfattning om utställningen utan att ha sett den. Men jag tyckte det var kul. Religion och sexuell läggning verkar ju vara det som folk är känsligast för att ifrågasätta. Tänk om människan la ner lika mycket energi på miljöfrågor. Vilken värld vi skulle ha.
Nu bär det mot säng igen och spänning inför natten, vad är det med Sim? Är det tänderna vi känner tränga fram? Eller är det bara en orolig period som går över i natt eller om några månader? 
Simone i Sin nya jeansjacka

Hem från museet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar